Екологічний проект «Енергозбереження – крок у майбутнє»
Актуальність проекту:
Неефективне використання енергетичних ресурсів, нафти,
неекономне використання електроенергії змушують серйозно замислитись над
проблемою енергозбереження у країні. Україна - багата на ресурси країна. Це стосується водних ресурсів, запасів
кам'яного вугілля. Проте, газу на Україні - лише 11 % від потреб господарства,
а нафти - 8 %. Тому електроенергія виробляється в основному з використанням
енергії води та від спалення кам'яного вугілля. Енергосистема
нашої держави навіть за наявності палива не може достатньо забезпечити
споживачів тими обсягами енергії, яких вони потребують. Сьогодні особливо
важливим є пошук та використання альтернативних джерел енергії, економне її
використання на виробництві та в побуті. Тому актуальним для кожної людини є збереження природи: раціональне
використання вичерпних корисних копалин, вирубування лісів, забруднення природи
від виробництва електроенергії, а, отже, - енергозбереження.
Питання енергозбереження потрібно
обговорювати з дітьми як у гімназії,
так і вдома – це майбутнє екологічної безпеки не тільки України, а й всього
світу. Важливо під час уроків, виховних годин, проектів охоплювати
питання: що таке енергія, які її види, відновні та невідновні джерела енергії,
чи потрібно заощаджувати енергоресурси і для чого це робити, які прості дії
може зробити кожна людина для того, щоб заощадити енергію та ресурси і зменшити
кількість сміття. Цим зумовлена
актуальність проекту.
Основні поняття :
Енергозбереження - це зменшення споживання енергії за рахунок використання
меншої кількості енергетичних послуг та впровадження нових технологій, що потребують менших затрат енергії.
Енергоефективність - ефективне
(раціональне) використання енергетичних ресурсів. Використання меншої кількості
енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення будівель або
технологічних процесів на виробництві
Мета та завдання : удосконалення
системи роботи з питань інтеграції енергозбереження в навчально-виховний процес
та придбання учнями, педагогами та батьками необхідного рівня побутових знань з
енергозбереження для формування нового світогляду на проблему енергозбереження;
виявлення
здатності учнів
до цілеспрямованої роботи з інформацією; розвивати здатність до творчої
діяльності, толерантності, терпимості до чужої думки, уміння вести діалог,
виступати перед колективом
Завдання проекту:
·
Активізація участі підростаючого покоління
у процесі енергозбереження у закладі та вдома.
·
Підвищення
рівня інформованості учасників проекту в галузі енергозберігаючих технологій.
·
Усвідомлення
учнями глобальної рівноваги та причетності кожного до проблем навколишнього
середовища.
·
Формування
у підростаючого покоління стійких енергозберігаючих врівноважених звичок і
способу повсякденного життя.
·
Виховання
свідомої особистості громадянина України, яка дбайливо ставиться до природних
ресурсів.
·
Виявлення здатностей учнів до цілеспрямованої
роботи з інформацією.
·
Розвиток здатності до творчої діяльності,
толерантності, терпимості до чужої думки, уміння вести діалог, виступати перед
колективом.
·
Скорочення споживання енергії в гімназії і в сім'ях учнів і вчителів.
Нормативно-правова
база:
1.
Закон України від 1 липня 1994 року
№ 74/ 94-ВР «Про енергозбереження»;
2.
Закон України від 20 лютого 2003
року № 555-IV «Про альтернативні джерела енергії»;
3.
Постанова
Кабінету Міністрів України від 01.03.2010 № 243 Державна
цільова економічна програма енергоефективності на 2010-2015 роки;
4.
Розпорядження
Кабінету Міністрів України від 17.12.2008 № 1567-р «Про програми підвищення
енергоефективності і зменшення споживання енергетичних ресурсів»;
5.
ДСТУ 2155-93 від 01.01.95
Енергозбереження. Методи визначення економічної ефективності заходів щодо
енергозбереження. Встановлює загальні положення для заходів щодо
енергозбереження для підприємств;4
6.
ДСТУ 2339-94 від 01.01.95 3
Енергозбереження. Основні положення. Встановлює загальні положення по
енергоефективності;
7.
Положення Закону
України "Про енергозбереження" розширено Указом Президента України
від 16.06.1999 р. №662 "Про заходи щодо скорочення енергоспоживання
бюджетними установами, організаціями та казенними підприємствами".
Етапи
Проекту
Етапи
|
Вид
діяльності
|
Терміни
|
Пошуково-аналітичний
|
Підготовка проекту. Визначення теми і
мети проекту. Створення дослідницької групи з залученням педагогів, учнів гімназії та їх батьків. Розподіл обов’язків між членами команди.Обговорення
та затвердження плану дій з виконання проекту.
|
|
Практичний
|
Учні збирають потрібну інформацію щодо використання електроенергії
гімназії, узагальнюють її та обробляють отримані дані. Учні активно приймають
участь в
науково-дослідницькій роботі з питань енергозбереження (обґрунтування переваг
енергозберігаючих технологій). Протягом
впровадження проекту «Енергозбереження – крок у майбутнє» працює прес-служба
із проведення інформаційно-просвітницьких заходів, спрямованих на активізацію
процесу енергозбереження. Гімназисти приймають участь у конкурсах листівок,малюнків,плакатів,мультимедійних
презентацій, брейн-рингах, засіданнях
круглого столу, конференціях з питань енергозбереження.
|
|
Презентаційний
(підсумковий)
|
Опрацювали та узагальнитии матеріали досліджень. Висвітлити результати проекту на телебаченні,
інформаційному сайті гімназії, випустити інформаційну газету. Провести
відкритий семінар (конференцію, круглий стіл, тощо) з презентацією досвіду
гімназії в питанні енергоефективності.
|
|
План заходів з реалізації проекту
№
|
Вид діяльності
|
Дата
|
Відповідальні
|
1
|
Анкетування та опитування учнів школи
з питань енергозбереження.
|
|
фракція
«Грін»
|
2
|
Тематична виставка літератури
«Енергозбереження в роботах учнів»
|
|
фракція
«Грін»
|
3
|
Енергозберігаюча акція «Чи економні ми?»
|
|
фракція
«Порядок»
|
4
|
Конкурс листівок «Заощаджуй в
гімназії і вдома»
|
|
фракція
«Грін»
|
5
|
Розповсюдження листівок по
мікрорайону
|
|
фракція
«Дозвілля»
|
6
|
Конкурс агітаційних плакатів «Збереження електроенергії - справа кожного
громадянина»
|
|
фракція
«Грін»
|
7
|
Конкурс
мультимедійних презентацій з
енергозбереження
«Енергозбереження – крок за кроком»
|
|
фракція
«Знання»
|
8
|
Конкурс малюнків
«Енергозбереження - крок у майбутнє»
|
|
фракція
«Дозвілля»
|
9
|
Конкурс класних куточків
«Найкращий енергозберігаючий класний куточок»
|
|
фракція
«Порядок»
|
10
|
Збір макулатури
« Здай макулатуру – збережи
ліси України»
|
|
фракція
«Турбота»
|
11
|
Урок-гра «Електрика: друг чи ворог»
|
|
класні
керівники 5-6 класів
|
12
|
Круглий стіл «Допоможемо Природі»
|
|
класні
керівники 7-8 класів
|
13
|
Інтерактивна
подорож – екскурсія «По електростанціям України»
|
|
класний
керівник 9 класу
|
14
|
Виховна година «Збережемо енергію сьогодні, збережемо природу в
майбутнє»
|
|
класні
керівники 10-11 класів
|
15
|
Відео – інтерв’ю з гімназійним колективом: «Моє ставлення до
використання традиційних і новітніх джерел енергії»
|
|
фракція
«Дозвілля»
|
16
|
2. Конференція
учнівського самоврядування «Енергоефективність:
досвід українських та європейських міст»
|
|
лідери
гімназійного самоврядування
|
Фінансове забезпечення проекту здійснюється на основі сучасної державної політики в
галузі освіти та основних напрямів діяльності навчальних закладів. Джерелами
фінансування є видатки, виділені місцевими бюджетами, а також залучені кошти,
що не суперечить чинному законодавству України.
Очікувані
результати:
1.
Удосконалення роботи за основними напрямками діяльності з
енергозбереження;
2.
Сформованість
свідомого ставлення до проблем економного енергоспоживання;
3.
Економія енергоресурсів та електроенергії в гімназії та
вдома за рахунок раціонального споживання енергії;
4.
Зацікавити та залучити нових активістів для пропаганди питань
енергозбереження;
5.
Розширити коло небайдужих до проблеми
енергозбереження серед громадян нашого міста;
6.
Навчитися
застосовувати знання, отримані під час вивчення фізики, математики, біології,
екології, щоб вирішити конкретні практичні проблеми.
Комментариев нет:
Отправить комментарий