ПРОЕКТ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ - КРОК У МАЙБУТНЄ»



Екологічний проект «Енергозбереження – крок у майбутнє»
Актуальність проекту:
Неефективне використання енергетичних ресурсів, нафти, неекономне використання електроенергії змушують серйозно замислитись над проблемою енергозбереження у країні. Україна - багата на ресурси країна. Це стосується водних ресурсів, запасів кам'яного вугілля. Проте, газу на Україні - лише 11 % від потреб господарства, а нафти - 8 %. Тому електроенергія виробляється в основному з використанням енергії води та від спалення кам'яного вугілля. Енергосистема нашої держави навіть за наявності палива не може достатньо забезпечити споживачів тими обсягами енергії, яких вони потребують. Сьогодні особливо важливим є пошук та використання альтернативних джерел енергії, економне її використання на виробництві та в побуті. Тому актуальним для кожної людини є збереження природи: раціональне використання вичерпних корисних копалин, вирубування лісів, забруднення природи від виробництва електроенергії, а, отже, - енергозбереження.
Питання енергозбереження потрібно обговорювати з дітьми як у гімназії, так і вдома – це майбутнє екологічної безпеки не тільки України, а й всього світу. Важливо  під час уроків, виховних годин, проектів охоплювати  питання: що таке енергія, які її види, відновні та невідновні джерела енергії, чи потрібно заощаджувати енергоресурси і для чого це робити, які прості дії може зробити кожна людина для того, щоб заощадити енергію та ресурси і зменшити кількість сміття. Цим зумовлена актуальність проекту.
Основні поняття :
Енергозбереження - це зменшення споживання енергії за рахунок використання меншої кількості енергетичних послуг та впровадження нових технологій, що потребують менших затрат енергії. 
Енергоефективність - ефективне (раціональне) використання енергетичних ресурсів. Використання меншої кількості енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення будівель або технологічних процесів на виробництві
Мета та завдання : удосконалення системи роботи з питань інтеграції енергозбереження в навчально-виховний процес та придбання учнями, педагогами та батьками необхідного рівня побутових знань з енергозбереження для формування нового світогляду на проблему енергозбереження; виявлення  здатності  учнів до цілеспрямованої роботи з інформацією; розвивати здатність до творчої діяльності, толерантності, терпимості до чужої думки, уміння вести діалог, виступати перед колективом
Завдання проекту:
·         Активізація участі підростаючого покоління у процесі енергозбереження у закладі та вдома.
·        Підвищення рівня інформованості учасників проекту в галузі енергозберігаючих технологій.
·        Усвідомлення учнями глобальної рівноваги та причетності кожного до проблем навколишнього середовища.
·        Формування у підростаючого покоління стійких енергозберігаючих врівноважених звичок і способу повсякденного життя.
·        Виховання свідомої особистості громадянина України, яка дбайливо ставиться до природних ресурсів.
·         Виявлення здатностей учнів до цілеспрямованої роботи з інформацією.
·         Розвиток здатності до творчої діяльності, толерантності, терпимості до чужої думки, уміння вести діалог, виступати перед колективом.
·         Скорочення споживання енергії в гімназії і в сім'ях учнів і вчителів.
Нормативно-правова база:
1.     Закон України від 1 липня 1994 року № 74/ 94-ВР «Про енергозбереження»;
2.     Закон України від 20 лютого 2003 року № 555-IV «Про альтернативні джерела енергії»;
3.     Постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2010 № 243 Державна цільова економічна програма енергоефективності на 2010-2015 роки;
4.     Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.12.2008 № 1567-р «Про програми підвищення енергоефективності і зменшення споживання енергетичних ресурсів»;
5.     ДСТУ 2155-93 від 01.01.95 Енергозбереження. Методи визначення економічної ефективності заходів щодо енергозбереження. Встановлює загальні положення для заходів щодо енергозбереження для підприємств;4
6.     ДСТУ 2339-94 від 01.01.95 3 Енергозбереження. Основні положення. Встановлює загальні положення по енергоефективності;
7.     Положення Закону України "Про енергозбереження" розширено Указом Президента України від 16.06.1999 р. №662 "Про заходи щодо скорочення енергоспоживання бюджетними установами, організаціями та казенними підприємствами".


Етапи Проекту

Етапи
Вид діяльності
Терміни
Пошуково-аналітичний
Підготовка  проекту. Визначення теми і мети проекту. Створення  дослідницької групи з залученням педагогів, учнів гімназії та їх  батьків. Розподіл обов’язків між членами команди.Обговорення та затвердження плану дій з виконання проекту.

Практичний
Учні збирають потрібну інформацію щодо використання електроенергії гімназії, узагальнюють її та обробляють отримані дані. Учні активно приймають участь  в науково-дослідницькій роботі з питань енергозбереження (обґрунтування переваг енергозберігаючих  технологій). Протягом впровадження проекту «Енергозбереження – крок у майбутнє» працює прес-служба із проведення інформаційно-просвітницьких заходів, спрямованих на активізацію процесу енергозбереження. Гімназисти приймають  участь у конкурсах листівок,малюнків,плакатів,мультимедійних презентацій,  брейн-рингах, засіданнях круглого столу, конференціях з питань енергозбереження.



Презентаційний (підсумковий)
Опрацювали та узагальнитии матеріали  досліджень. Висвітлити результати проекту на телебаченні, інформаційному сайті гімназії, випустити інформаційну газету. Провести відкритий семінар (конференцію, круглий стіл, тощо) з презентацією досвіду гімназії в питанні енергоефективності.


План заходів з реалізації проекту
Вид діяльності
Дата
Відповідальні
1
  Анкетування та опитування учнів школи з питань  енергозбереження.

фракція «Грін»
2
Тематична виставка літератури «Енергозбереження в роботах учнів»

фракція «Грін»
3
Енергозберігаюча акція «Чи економні ми?»

фракція «Порядок»
4
Конкурс листівок «Заощаджуй в гімназії і вдома»

фракція «Грін»
5
Розповсюдження листівок по мікрорайону

фракція «Дозвілля»
6
Конкурс агітаційних плакатів «Збереження електроенергії - справа кожного громадянина»

фракція «Грін»
7
Конкурс мультимедійних презентацій з енергозбереження «Енергозбереження – крок за кроком»

фракція «Знання»
8
Конкурс малюнків «Енергозбереження - крок у майбутнє»

фракція «Дозвілля»
9
Конкурс класних куточків «Найкращий енергозберігаючий класний куточок»

фракція «Порядок»
10
Збір макулатури
« Здай макулатуру – збережи ліси України»

фракція «Турбота»
11
Урок-гра  «Електрика: друг чи ворог»

класні керівники 5-6 класів
12
Круглий стіл «Допоможемо Природі»

класні керівники 7-8 класів
13
Інтерактивна подорож – екскурсія «По електростанціям України»

класний керівник 9 класу
14
Виховна година «Збережемо енергію сьогодні, збережемо природу в майбутнє»

класні керівники 10-11 класів
15
Відео – інтерв’ю   з гімназійним колективом: «Моє ставлення до використання традиційних  і новітніх джерел енергії»

фракція «Дозвілля»
16
2.     Конференція учнівського самоврядування «Енергоефективність: досвід українських та європейських міст»

лідери гімназійного самоврядування

Фінансове забезпечення проекту здійснюється на основі сучасної державної політики в галузі освіти та основних напрямів діяльності навчальних закладів. Джерелами фінансування є видатки, виділені місцевими бюджетами, а також залучені кошти, що не суперечить чинному законодавству України.
Очікувані результати:
1.     Удосконалення роботи за основними напрямками діяльності з енергозбереження;
2.     Сформованість  свідомого ставлення до проблем економного енергоспоживання;
3.     Економія енергоресурсів та електроенергії в гімназії та вдома за рахунок раціонального споживання енергії;
4.     Зацікавити та залучити нових активістів для пропаганди питань енергозбереження;
5.     Розширити коло небайдужих до проблеми енергозбереження серед громадян нашого міста;
6.     Навчитися застосовувати знання, отримані під час вивчення фізики, математики, біології, екології, щоб вирішити конкретні практичні проблеми.



Комментариев нет:

Отправить комментарий