ПРОЕКТ «ДЕМОКРАТІЯ В ДІЇ»



Проект
гімназійного самоврядування
«Демократія в дії»

Лідер – той, хто бачить
                                                       більше, аніж бачать інші,
                                                               бачить далі, аніж бачать інші,
                                                                   бачить раніше, аніж бачать інші.
 
Актуальність проекту
    Державотворчі процеси, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність вирішення проблеми виховання національно свідомих громадян, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій. Становлення і розвиток незалежної України, формування нових соціально-політичних відносин можливе лише за умови усвідомлення молодим поколінням особистої відповідальності за долю своєї країни. Але які б оцінки не виносили нашому часові, безсумнівно одне – це час справжніх лідерів. Необхідно визначити стратегію пошуку і навчання тих підлітків, які мають організаторські здібності, усвідомлюють себе потенційними лідерами у суспільстві. "Виховання повинно мати за мету виліпити таку людину, яка ніде, за жодних умов не згине ні морально, ні фізично, і втілить у життя свою незалежну думку". (С. Русова).
Сьогодні стрімко займають місця під сонцем ті, хто має твердий розум, чітку мету та велике бажання досягнути успіху.
Наш час потребує лідерів нової формації, людей компетентних, відповідальних.  Отже, необхідно виявляти і підтримувати учнівську молодь, чиї особистісні переконання спрямовані на соціально значущі справи; молодь, яка має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших.
           Участь старшокласників у роботі органів гімназійного самоврядування створює можливості для залучення учнівської молоді до змін і перетворень в нашому суспільстві. У цьому контексті важливого значення набуває розробка такої моделі учнівського самоврядування, яка б сприяла розвитку лідерського потенціалу учнівської молоді, її громадянської ініціативи, набуттю досвіду активної й компетентної участі в громадському житті. Отже, проект "Демократія в дії" є надзвичайно актуальним.
            Лідерству можна навчитися, якщо особистість буде відповідальна за вирішення якоїсь проблемної ситуації, особливо на рівні прийняття рішень. У підлітковому віці це, насамперед, розв'язання певних проблем громади, участь у громадському житті.
         Навчання лідерству створює умови і механізми для самовиховання, самовираження особистості, побудови життєвих планів та перспектив.
         Головним завданням виховного проекту є - формування лідерської особистості, вміння приймати рішення, специфіки спілкування, використання ефективних форм роботи та впровадження нових проектів.
            Виховання життєздатного покоління, становлення молоді як творчої сили суспільства неможливе без її практичної самодіяльності, самоврядування, без розвитку лідерства як такого.
   Лідерів гімназійного самоврядування глибоко вражають ті соціальні проблеми, з якими вони стикаються. Ми завжди обговорюємо з дітьми питання, пов'язані з благодійними проектами, вони вчаться не бути осторонь, доторкнутися до тої чи іншої проблеми і уміють допомогти в її вирішенні. Соціальний досвід, який вони здобувають, зумовлює, що в майбутньому така людина матиме свідому громадянську позицію.
Провідною ідеєю проекту«Демократія в дії» (далі – Проект) є організація ефективної діяльності гімназійного самоврядування з урахуванням досвіду роботи місцевої громади та соціальних інститутів і почуття громадянської відповідальності.


Основні поняття
Самоврядува́ння — автономне функціонування будь-якої організаційної структури (підсистеми), правомочне прийняття нею рішень з внутрішніх проблем, включення виконавців у процеси вироблення рішень; колективне управління як участь усіх членів організації, населення в роботі відповідного органу управління. До принципів самоврядування належать: повний демократизм, гласність, відповідальність за рішення, що приймаються, та виконання їх.
Учнівське самоврядування — треба визначати як самостійну громадську діяльність учнівської молоді із реалізації функцій управління ЗНЗ, яка визначається ними і здійснюється у відповідності до мети та завдань, що стоять перед учнівськими колективами.

Мета та завдання
Метою Проекту є створення і впровадження в практику роботи Бердянської гімназії №1 «Надія» ефективної моделі учнівського самоврядування; виховання моральних якостей, громадянської та соціальної відповідальності молоді; формування особистості патріота-громадянина України, який підготовлений до життя і чітко орієнтується в сучасних реаліях; модернізація моделі взаємодії органів гімназійного самоврядування місцевою громадою та соціальними інститутами.

Основними завданнями Проекту є:
-        формувати у вихованців розуміння впровадження нового та цікавого в гімназійне життя, як можливість реалізації комунікативної та соціальної компетентності;
-        модернізувати модель взаємодії між вихователем та вихованцями, з метою якісного накопичування нових можливостей та їх реалізації;
-        формувати в учнів вміння самооцінки діяльності, критичності мислення, створення ситуації успіху;
-        розвивати ціннісний потенціал особистості (усвідомлення нової якості виховання);
-        формувати почуття громадянської відповідальності.

Нормативно-правова база
-        Закони України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про молодіжні та дитячі громадські організації», «Про захист суспільної моралі»;
-        Закон України «Про освіту» від 23 травня 1991 року № 1060-XII (зі змінами);
-        Розпорядження «Деякі питання військово-патріотичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів» від 27.08.2010 року №1718-р;
-        Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27 жовтня 2009 року № 3754/981/538/49 (зі змінами);
-        Указ Президента України від 19 жовтня 2012 № 604 «Про заходи у зв’язку з відзначенням 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років»;
-        Розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 травня 2013 року № 360 «Про затвердження плану заходів на 2013-2015 роки з підготовки і відзначення 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років»;
-        Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

Розробники проекту: Бердянська гімназія № 1 «Надія»
Учасники проекту:учні 5 - 11 класівгімназії; Рада гімназистів; батьки; учителі.
Партнери проекту:міський виконавчий комітет, міський відділ освіти, центр дитячої та юнацької творчості, станція юних техників, станція юних натуралистів, батьківська рада гімназії.
Термін реалізації Проекту: 2014-2018 роки 
Характеристика Проекту:
-         за кінцевим результатом: виховний;
-         за кількістю учасників: колективний;
-         за тривалістю: довготривалий;
-         за характером контактів: внутрішній;
-         домінуючий вид діяльності: творчий.

Етапи Проекту

Етапи
Вид діяльності
Технології
Терміни
Пошуково-аналітичний
-         розроблення Проекту, підготовка інформаційних матеріалів;
-         проведення організаційних заходів щодо реалізації Проекту;
-         визначення ресурсів для забезпечення реалізації Проекту
тренінги, технології самовдосконалення, продуктивні рольові ситуативні ігри
січень-лютий 2014 року
Практичний
-         розроблення методичного забезпечення Проекту;
-         розроблення ресурсного забезпечення Проекту (супутніх проектів, довгострокових програм тощо);
-         висвітлення виховної роботи з учнівською молоддю в засобах масової інформації, на гімназійному сайті, міському відділі освіти;
-         проведення виховної та організаційно-масової роботи, організація соціальної роботи з дітьми та молоддю;
-         психолого-педагогічний супровід усіх форм діяльності навчального закладу
проектні технології, дискусійні клуби, творчі майстерні, анкетування
березень 2014 року - травень 2018 року
Презентаційний (підсумковий)
-         проведення підсумкових заходів за участю представників місцевих органів самоврядування, педагогів, дітей, учнівської молоді, батьківської громадськості, громадських організацій;
-         підведення підсумків роботи з реалізації Проекту;
-         узагальнення та оформлення матеріалів із реалізації Проекту, презентація результатів проектної діяльності, висвітлення  досвіду з державницького виховання у фахових виданнях, засобах масової інформації.

червень-липень
2018 року

ПЛАН
заходів щодо вдосконалення системи
гімназійного самоврядування

з/п
Зміст роботи
Дата
виконання
Відпові­даль­ний
1.
Вибори голів фракцій для роботи в Раді гімназистів
До 05.09
Педагог-організатор
2.
Вивчення загальної думки, відбір оптимальних ідей та пропозицій до плану роботи гімназійної ради, планування роботи ради гімназистів, фракцій та активів класів
До 15.09
Педагог-організатор
3.
Закріплення за фракціями відповідальних учителів-кураторів
Серпень
Директор
4.
Оптимізація роботи ради гімназистів шляхом коригування завдань фракцій і добору інноваційних форм роботи.
Вересень
Заступник
директора
з ВР
Канашко О.В
5
Затвердження плану роботи органів самоврядування, розподіл обов`язків
До 20.09
Канашко О.В.

6.
Організація чергування учнів по гімназії
До 02.09

Заступник
директора
з ВР
Канашко О.В.

7.
Перерозподіл трудових зон території гімназії між класами
Серпень
Заступник
директора
з ВР
Канашко О.В.

8.
Поновлення інформаційної дошки гімназійної ради «Гімназійне життя», систематично її поповнення
Вересень
Педагог-організатор
9.
Проведення засідання Ради гімназистів та фракцій
За окремим планом
Педагог-організатор
10.
Розробка та затвердження положення загальногімназійних конкурсів «Кращий клас року», «Краща класна ділянка, «Кращий класний куточок».
Жовтень
Педагог-організатор, Рада гімназистів
11.
Організація та проведення Тижня гімназії
Листопад
Президент гімназії,
Рада гімназистів
12.
Організація доброчинних акцій для соціально незахищених верств населення
Протягом року
Педагог-організатор,
президент гімназії,
Фракція «Милосердя»


13.
Провести День боротьби зі СНІДом
Грудень
Педагог-організатор, фракція «Здоровя»

14.
Організація та проведення конкурсу «Новоріччя - 2015»
Грудень
Педагог-організатор, фракція «Дозвілля»

15.
Підведення підсумків роботи системи гімназійного самоврядування за І півріччя. Планування роботи на II семестр
Грудень
Педагог-організатор, президент гімназії, Рада гімназистів

16.
Конкурс електронних презентацій «Наш двір – мов сад!
Лютий
Педагог-організатор,
Фракція «Порядок» та «Грін»
17.
Організація та проведення урочистого концерту до свята 8 березня
Березень
Педагог-організатор
18.
Підведення підсумків загально-гімназійних конкурсів на отримання номінацій «Гімназист року», «Кращий клас року» тощо
Квітень
Педагог-організатор
19.
Підсумки роботи системи самоврядування за рік
Травень
Заступник
директора
з ВР




Канашко О.В., педагог-організатор
20.
Вибори президента гімназії
Травень-червень
Педагог-організатор


Фінансове забезпечення проекту
Фінансове забезпечення реалізації Проекту здійснюється на основі сучасної державної політики в галузі освіти та основних напрямів діяльності навчальних закладів. Джерелами фінансування є видатки, виділені місцевими бюджетами, а також залучені кошти, що не суперечить чинному законодавству України.
Очікувані результати:
-         організаційно-управлінський аспект: підвищення виховних, можливостей навчально-виховного заходу в контексті забезпечення гармонійного розвитку особистості з високим патріотичним духом;
-         освітньо-виховний аспект: сформованість у гімназистів високих моральних цінностей, патріотизму, етнічної та національної свідомості, любові до рідної землі, родини, народу, бажання сприяти історико-культурному розвитку України; виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки; формування здорового способу життя, прагнення фізичного саморозвитку, сприяння протидії негативним впливам і явищам, які існують у сучасному суспільстві;
-         соціально-просвітницький аспект: поширення серед дітей та молоді знань про рідний край, сприяння виявам поваги до його історії, турботи про сучасне і майбутнє; використання позашкільного освітньо-виховного простору області для духовного, інтелектуального й фізичного розвитку дітей та учнівської молоді;
-         освітньо-маркетинговий аспект: розроблення презентаційних і просвітницьких заходів для учнівської молоді, формування позитивного іміджу навчального закладу як центру розвитку успішної, конкурентоспроможної, національно-свідомої особистості з активною громадянською позицією;
-         методико-технологічний аспект: удосконалення технологій державницького виховання в умовах тісної взаємодії з міською громадою та різними соціальними інституціями.  

Комментариев нет:

Отправить комментарий